Saturday, July 30, 2011

Bangun Daripada Hibernasi!!!

Yeah!! dah lama aku xupdate natang blog nih..
kehidupan aku sebagi id-ner a.k.a interior designer muda menghalang aku untuk selalu beriadah..
beriadah dpn pc...haha xde la..
aku mmg senang dgn rakan2 baru aku disini..tp aku xkan lupe kwn2 aku yg dari kecik main gelongsor sama2..
sampai besar main DotA sama2..aku xkan lupe..aku XKAN!

Aku nk cerita sikit la tentang hari2 aku disini..
best tu mmg best..seluruh id-ner kat sini mcm family wa cakap sama lu..
baru2 ni..id-ner's sports day..kitorg ada la buat Xplorace..
enjoy giler lah! geng2 biasa je..tp boleh dpt no.7 drpd 16 group..
kira okey la..bagaikan taggline team kitorg "so?so? boleh la~"
lps acara penyampaian hadiah tu kitorg ada sesi bergambar..habis pose dah aku buat tp sah2 diorg delete gambar tu...wakakaaka..then, group kitorg b'bahagi hamper tu..
tgh duduk2 makan ..ada la dak batch mne ntah *xmau mention
bukan nk kata apa la..
bak kata Abang Long Dil "sorry to say la bro"..
siap berpeluk-pelukan lg amik gambar..simbah2 air..ingat apa?   'wet party'?




Ye,aku tau..'nk enjoy'..'ala..relaks la'..'gambar je bro'..
dan aku tau juga..'aku budak kampung'..'xsporting la'..'kecoh la'..
At least,aku tau batas2 nk berseronok..
nasib baik jugak la aku 'budak kampung' or 'xsporting'
xde la aku nk tambahkan lg dosa2 aku yg dah bertimbun nih..

aku bukan nk mengumpat atau apa..just nk ckp
"pandai2 la jaga diri korg" and korg kalau tgok aku pelik or what..
just tegur..aku xnk berubah jd mcm tu..AKU XNK!!!
and aku xnk jugak kwn2 aku yg ada kat tempat lain berubah..

WE ARE THE RAUBIAN!

Jgn nk ikut sgt kwn2 korg tu..yg baik kita ikut..
yg buruk kita tinggalkan..
*ikut perangai..bukan ikut 'yang baik punyer tu~'
hahaa.. XD


beberapa hari yg lps aku dan emi sering kali mengusik a.k.a mengaco pali..
yeah..dgn scandel nye la...apa la..haha..
sori la pali..kami dah capai tahap kebosanan yg tinggi..hehe
pali..pali..
SEDEYH!!!!


(semasa aku taip ni..aku terfikir..mampu ke aku survive kat sini..? mampu ke aku mengatasi dugaan yg cuma indah di dunia ini semata-mata?)
*menyedut dan menghembus nafas panjang di pagi yg dingin ini..sambil beristifar dan bertafakur..lalu aku berdoa ...
"Ya Allah, kau kuatkanlah semangat dan keimanan aku dan rakan-rakanku Ya Allah...semoga kami sentiasa selamat di dunia dan di akhirat...amin.
"





*important note:
aku sendiri yg mengelarkan diri aku 'budak kampung' tu..and yg lain2 '    ' tu...
 im just a humble man..


Demikianlah bebelan aku stakat ni..yeah..its quite bored..im just a newbie here in da blogging arena..
sorry~
and Salamsejahtera..

1 comment: